Tovább nő a digitális piac – megjelent az IAB 2017 első negyedéves NORI bevallása

2017.05.17.
 
Adverticum Zrt.

13,3%-os növekedést mutat a hazai digitális piac negyedéves, önbevalláson alapuló mérése. A PWC által készített elemzés 24 hazai online területen érintett médiacsoport, saleshouse összesített eredményeit mutatja 2016 első negyedévéhez viszonyítva.

Az előző negyedévekhez hasonlóan a fő szegmensekben bővülő bevételeket jelentettek az IAB bevalló tagszervezetei, így a display, mobil, videó területen egyaránt növekedés volt tapasztalható. Az egyetlen csökkenés az email értékesítésben volt azonosítható minimális mértékben.

Az elmúlt negyedévekhez hasonlóan a mobilfelületek értékesítése dinamikusan nőtt, így már a teljes költés közel hetedét teszi ki. A hónapok között a hirdetési piac megszokott képe rajzolódik ki, hiszen a közepes januári bevételek után már erős február és még azt is meghaladó márciusi adatokat rögzíthettünk.

Szolgáltatás, autóipar, pénzügy a legerősebb

Az egyes hirdetési szektorok azonosításával kimutatható, hogy az digitális média három legjelentősebb hirdetői szegmense a szolgáltatás, gépjármű és a pénzügyi szféra 2017 első negyedévében. Ugyanakkor eléggé sokrétű hirdetői kört szolgál ki a digitális csatorna, hiszen az első 5 szektor együttesen sem éri el a teljes költés 46%-át, valamint 20 szektornak is 1% feletti a részesedése a NORI bevallásban szereplő médiumok költéseiben.

TOP10 szektor változása

A bevallók köre ebben az időszakban változott kis mértékben, mivel visszatért az adatközlők körébe a tv2 Csoport, míg a Schibsted csoport kivált. Ennek megfelelően az alábbi vállalkozások adtak adatot:

  • Adaptive
  • CEMPSH
  • Centrál Médiacsoport
  • Est Media Group
  • EVO Media
  • Gmedia
  • Médiapiac
  • Híreső
  • HVG Kiadó
  • HWSW
  • Infinety Invest
  • Madhouse
  • Magyar Jeti
  • Mediaworks Hungary
  • MTVA Online
  • Net Média
  • NoSalty
  • Optimusz Direkt Marketing
  • New Wave Media Group
  • ReachMedia
  • Ringier Axel Springer Magyarország
  • Russmedia
  • R-Time/M-RTL
  • TV2 Csoport

Az IAB Hungary Médiaszekció tagjainak önkéntes adatbevallásából a PwC Magyarország Kft. közreműködésével összeállított IAB Adex NORI index negyedéves összehasonlításban, év/év alapon nyújt tájékoztatást a magyar online és mobil reklámpiacról érintett részéről. A NORI tartalmaz minden online és mobil hirdetési formából származó reklámbevételt a résztvevő cégek vonatkozásában. A bevallásban résztvevő médiatulajdonosok és sales house-ok száma és mérete alapján kijelenthetjük, hogy a NORI átfogó képet mutat a magyar online és mobil reklámpiac aktuális teljesítményéről a hazai szereplők tekintetében.