Erős növekedésben a hazai digitális reklámpiac

2016.12.22.
 
Adverticum Zrt.

A harmadik negyedévben is jelentős, 14,8%-os bővülést mutat a hazai digitális reklámpiaci index, a NORI – tette közzé az IAB Hungary Médiaszekciója tagjainak bevételi önbevallásai alapján, melyet a PwC összesített. 

Folyamatos piaci bővülés

Az idei év első negyedévében 9,2%-os, a második negyedévben 21,5%-os, míg a harmadik negyedévben 14,8%-os volt a Médiaszekció tagok digitális reklámbevételének bővülése az előző év azonos időszakához képest.

Megállíthatatlan a mobil térnyerése

A harmadik negyedévben is folytatódott a mobilreklám térnyerése, míg desktopon 11,3%-kal, addig a mobilon 63,3%-kal több bevételt értek el a bevallásban résztvevő cégek, az emailből származó bevételeik azonban 4,8%-kal csökkentek 2015. harmadik negyedévéhez képest.

Legnagyobb hirdetői szektorok a digitális térben

Továbbra is a telekommunikációs, pénzügyi és szolgáltató szektor költötte a legtöbbet digitális reklámra a bevallásban érintett médiacégeknél. A régebben stabilan a top3 legnagyobb digitális reklámköltő szektorba tartozó közlekedési eszközök szegmense az első fél évben még bővült, de a harmadik negyedévében a tavalyihoz képest csökkent.

A hirdetési megoldások közül továbbra is a mobil display és a videokon történtő reklámozás növekedett a legerőteljesebben.

 

A bevallásban résztvevő cégek bevételeiben továbbra is az ügynökségi hirdetők szerepe a legnagyobb, ezt a direkt értékesítés, majd az automatizált/programmatic betételek követik, utóbbi növekedése a harmadik negyedévben is meghaladta az első kettőét.

Programmatic Kisokost adott ki az IAB Hungary

Az IAB Hungary Programmatic munkacsoportja elkészítette az első magyar programmatic kisokost.

Tovább növekszik idén a globális reklámpiac

Az IHS Markit előrejelzései szerint 2017-ben további gyarapodás várható a globális reklámpiacon. A 2016-os év is pozitív mutatókkal kecsegtet, és a becslések szerint ez folytatódik idén is.

Erős növekedésben a hazai digitális reklámpiac

A harmadik negyedévben is jelentős, 14,8%-os bővülést mutat a hazai digitális reklámpiaci index, a NORI.

Hadat üzen a hirdetési meddőszórásnak a DataMe

Miközben az online hirdetések menedzselésében, célzásában, hatékonyságában egyre nagyobb szerephez jut az automatizáció, az úgynevezett programozott kampányvásárlás, az ügynökségek, a hirdetők és a hirdetési felületet biztosító tartalomszolgáltatók is egyre jobban érzik, hogy az egyes piacokon nincs elegendő adat, amely képes lenne az automatizált rendszereket táplálni, vezérelni. Ezt az égető hiányt ismerte fel az interaktív hirdetéskiszolgálás magyarországi piacvezetője, az Adverticum Zrt., amikor a KJ IFS Kft. pénzügyi befektetésével az elmúlt hónap végén megalapította adatmenedzsmentre szakosodott leányvállalatát, a DataMe Kft.-t.

Személyre szabott hirdetésekkel a blokkerek ellen

Sajnos 2016-ban ott tartunk, hogy az emberek nem szeretik a hirdetéseket. Főleg azokat a fajtákat, amelyek megzavarják őket a tartalomfogyasztásban, így például a videohirdetéseket sem. Bár ezek az elmúlt időszakban egyre népszerűbbek, és nem csupán

Tovább ...

Weboldalunkat úgy készítettük el, hogy automatikusan a megjelenítő eszköznek megfelelő tartalmat mutassa. Amennyiben ezt meg kívánja változtatni, és készülékének jellegétől függetlenül mindig egy konkrét verziót látni, válasszon a következő listából: Teljes változat   ·   Tablet változat   ·   Mobil változat   ·   Automatikusan felismert változat