13,4%-kal bővült az online reklámpiac

2016.11.28.
 
Adverticum Zrt.

Az IAB Europe legújabb jelentése alapján kétszámjegyű volt a növekedés az online reklámpiacon. Az adatok alapján 13,4 százalékkal bővült az európai online reklámköltés.

A kiadott dokumentumban 2016 első félévét vizsgálták. Eszerint az online reklámköltés 18,6 milliárd eurót tett ki, és a trendek azt mutatják, hogy az év egészében is két számjegyű növekedésre számíthat az európai piac.

Ami a mobilos display költést illeti, ott még nagyobb mértékű növekedés tapasztalható a régiónkban. Az adatok alapján a költések ebben a szegmensben 100%-kal emelkedtek, a kelet-közép-európai régióban pedig 16,2%-os volt a növekedés. 

A jelentésből továbbá az is kiderült, hogy a display piac nagyobb mértékű növekedést tudhat magáénak, mint a search szegmens. Bár utóbbi még mindig nagyob szeletett hasít ki magának a reklámtortából (47%), míg a dispaly piac jelenleg 37%-on áll.

A mobil mellett a videó is jelentős hajtóerő: e szegmens 46%-kal nőtt, és ezzel elérte az 1,6 milliárd eurós költést Európában.