Olykor a blokkolók többet lassítanak, mint a hirdetések

2016.07.21.
 
Adverticum Zrt.

Az online reklámokat sokan azért tiltják, hogy gyorsabb legyen a netezés. Egy friss kutatás szerint azonban esetenként a blokkolók többet lassítanak, mint a hirdetések.

A Catchpoint Systems 20, különböző szektorbeli vezető márka mobil oldalát tesztelte ki- és bekapcsolt reklámblokkolóval. (A teszthez Pi-Hole blokkolót használtak.) Megállapításuk szerint hét esetben – különösen a pénzügyi és turisztikai szektorban – jelentősen lassult az oldal, amikor be volt kapcsolva a hirdetések tiltása.

A híroldalaknál viszont 27-49%-os gyorsulást tapasztaltak, ha tiltották a reklámokat. Azonban mivel a vizsgált kategóriák közül éppen a híroldalak szorulnak rá leginkább a reklámbevételekre, az esetükben érdemes lenne az oldalak gyorsításán és a reklám-megjelenítés ésszerűsítésén dolgozni.

Forrás: mediapiac.com